Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
Stel je voor wat er mogelijk zou zijn, als alle middelen, mensen en marketingbudgetten niet versnipperd waren over zwakke merken, maar geconcentreerd op die paar labels met echte toekomst. Denk aan een volledig gefocust Peugeot, Volvo of Zeekr.
De Wilde begon in januari 1984 samen met zijn vrouw Mariël een autoschadebedrijf; al snel waren er twee vestigingen, in Vaassen en Twello. De Wilde vindt dat de tijd nu rijp is voor verkoop van zijn bedrijf.
In Europa werd vorige maand de productie in twee fabrieken in Italië en Frankrijk tijdelijk stilgelegd door een zwakke vraag.
Nissan bevestigt dat het momenteel opties onderzoekt, maar heeft nog geen concreet akkoord aangekondigd. De tijd dringt voor 2025, zeker omdat Nissan’s gemiddelde uitstoot nog significant boven de norm ligt.
Nieuwe grootmachten als Stellantis en Geely zijn ontstaan door begrijpelijke fusies, overnames en strategische allianties. Maar als je wat dieper kijkt, zie je vooral logge bedrijven met interne strijd, die merkverwarring creëren en beslissingen uitstellen.
De Vereniging Elektrische Rijders wil dat de doelstelling dat in 2035 alle nieuwe auto’s emissieloos moeten zijn wordt behouden.
Volgens de Europese autobrancheorganisatie ACEA zijn de voorraden Nexperia-chips bij veel bedrijven nog maar voldoende voor enkele weken.
Fred Maasen - sinds 1 mei weg bij het bedrijf - ziet met lede ogen hoe het bedrijf verandert. "Een van onze zes monteurs is al vertrokken. De bezetting van de werkplaats neemt af. En er wordt niks leuks meer georganiseerd."
Leiters was tot april dit jaar ceo van McLaren Automotive en werkte daarvoor acht jaar als chief technical officer bij Ferrari. Ook bij Porsche heeft hij dertien jaar ervaring in verschillende technische en leidinggevende functies.
Het is geen kwestie van onwil, maar van onmogelijke timing. Zonder betrouwbare infrastructuur, grondstoffenvoorziening en economische haalbaarheid blijft het een luchtkasteel.
Rimac meldt aan Bloomberg dat er gesprekken gaande zijn over een volledige overname van Bugatti Rimac door Rimac
Vanaf dit jaar worden Bosch-trainingen ook op hun locaties gegeven, naast het bestaande trainingscentrum in Barneveld.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen