Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
AutoTrack én Gaspedaal gaan naar Autoscout24. Een deal die volledig langs mij heen is gegaan, maar die achteraf gezien wel heel logisch is.
De website moet het voor zowel particuliere als zakelijke rijders eenvoudiger maken om een auto te leasen of te financieren. Daarmee betreedt VWPFS een markt die nu nog gedomineerd wordt door spelers als FinancialLease.nl en DTC.
Consumenten oriënteren zich steeds intensiever online. Ze komen met meer productkennis binnen dan ooit. Toch kiezen ze er massaal voor om de laatste meters van het aankoopproces bij een dealer te doen. Niet omdat het moet, maar omdat het loont.
Of de planning gehaald wordt, moet de komende periode blijken. "Voor de RDW staat (verkeers)veiligheid voorop. Toelating is pas mogelijk zodra de veiligheid van het systeem overtuigend is aangetoond."
Hedin sloot 19 van zijn 72 vestigingen. In een markt waarin relatief weinig vestigingen gesloten worden, is dat opvallend veel. En het verleden leert dat het sluiten van vestigingen gepaard gaat met het verlies van (soms veel) klanten.
Terwijl China met ongekende snelheid BEV-volumes uitrolt en de VS de rest van de wereld dwingt miljarden in hun industrie te investeren, blijft de EU steken in discussies, deelbelangen en politieke machtsspelletjes.
Velthuis moet volgend jaar Gerard ten Buuren opvolgen als voorzitter van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven.
Uit nieuw onderzoek van adviesbureau Sweco blijkt volgens de alliantie dat de budgettekorten structureel zijn. Er zouden dringend meer publieke investeringen nodig zijn.
Iedere partij optimaliseert zijn eigen stukje van de keten, maar niemand voelt zich verantwoordelijk voor het totaal. De sector mist regie. Het resultaat? Publiek laden wordt duurder, ondoorzichtiger en vooral nóg minder betrouwbaar voor de enorme groep Nederlanders die geen eigen oprit heeft.
Met de acquisities voegt Van Mossel negen dealerlocaties, twee schadebedrijven en een onderdelenmagazijn toe aan zijn internationale netwerk.
Volgens KwikFit kiezen vooral automobilisten die weinig kilometers maken voor all-seasonbanden, mede door zachtere winters en verbeterde prestaties van deze bandsoort.
Andere grote automotive spelers wisten met meer succes te transformeren. Wat moet er bij Louwman veranderen om ook succesvol te kunnen diversifiëren?
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen