Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
Volgens François Provost besteden engineers al 25 procent van hun tijd aan het doorlopen van voorschriften, wat innovatie en concurrentiekracht ondermijnt in vergelijking met Chinese fabrikanten.
François Provost, CEO van Renault Group roept, op tot een 'radicale' versimpeling van regelgeving in Europa. Hij pleit ervoor de komende tien tot vijftien jaar een “bevriezing” in te lassen van nieuwe regels voor kleine elektrische auto’s, zodat autofabrikanten zoals Renault goedkoper kunnen produceren en meer betaalbare modellen kunnen aanbieden. Dat melden internationale media.
Provost gaf aan dat een aparte voertuigencategorie met beperkte batterijcapaciteit (50-60 kWh) en lengte tot circa 4,20m zou kunnen helpen om kosten aanzienlijk terug te dringen. Volgens hem besteden engineers al 25 procent van hun tijd aan het doorlopen van voorschriften, wat innovatie en concurrentiekracht ondermijnt in vergelijking met Chinese fabrikanten.
Verder stelde Provost dat Europese wetgevers meer nadruk moeten leggen op het verlagen van de kosten van elektrische auto’s in plaats van puur op productiequota of strenge CO₂-doelen. Hij waarschuwde dat huidige EV-prijzen “te hoog zijn voor mensen” en dat minder regulering juist de prijsvorming ten goede kan komen. Daarmee sluit hij aan bij het pleidooi dat EU-voorzitter Ursula von der Leyen in september hield, voor een nieuwe, goedkopere EV-klasse.
Renault Group is een van de beter presterende Europese fabrikanten, mede door het feit dat het geen verkoop in China heeft.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen