Lynk & Co stopt met abonnementsmodel

Vorig jaar schakelde Lynk & Co over op een traditioneel retailmodel. In Nederland wordt het merk nu primair door Volvo-dealers gevoerd. In de tussentijd liet het de al bestaande abonnementen doorlopen.

Lynk & Co stopt met abonnementsmodel
Foto: Lynk&Co.

Lynk & Co begint volgend jaar met het afbouwen van zijn abonnementsmodel. Dat meldt het merk. Binnen een half jaar moeten de meeste contracten zijn beëindigd.

Vorig jaar schakelde Lynk & Co over op een traditioneel retailmodel. In Nederland wordt het merk nu primair door Volvo-dealers gevoerd. In de tussentijd liet het de al bestaande abonnementen doorlopen.

"Lynk & Co zal zich richten op het versterken van zijn retailmodel, het waarborgen van operationele stabiliteit en het leveren van hoogwaardige producten voor een groeiend klantenbestand in Europa. In het kader van deze koers zal Lynk & Co het abonnementsmodel geleidelijk afbouwen. Dat is een logische stap om de retailstrategie verder te versterken en te zorgen voor een duurzame toekomst van het merk", aldus het merk in een persbericht.

Sinds 2021 zijn er in Nederland bijna 19.000 Lynk & Co's 01 geregistreerd, veruit het grootste deel binnen een abonnement.

Geweldig! Je hebt je succesvol aangemeld.

Welkom terug! Je bent succesvol ingelogd.

Je hebt je succesvol geabonneerd op Bart Kuijpers Automotive Nieuws.

Succes! Controleer je e-mail voor een magische link om in te loggen.

Succes! Je factuurgegevens zijn bijgewerkt.

Je facturatie is niet bijgewerkt.