Dusseldorp sluit vestiging Rotterdam-Zuid
Daarmee komt het aantal vestigingen in het zuidelijke cluster van Dusseldorp uit op vijf.
Bij de restwaarden zijn duidelijke verschillen per aandrijflijn zichtbaar. Hybrides (HEV) zijn het meest courant, gevolgd door plug-in hybrides (PHEV), benzine en elektrisch. Voor diesel blijft het beeld wisselend door het beperkte aanbod.
De Nederlandse occasionmarkt voor personenauto’s vertoonde in september 2025 een stabiel beeld, zo blijkt uit de maandelijkse update van Autotelex. Opvallend is de ontwikkeling bij volledig elektrische auto’s: de volatiliteit neemt af, doordat zowel de nieuwprijzen dalen als het aanbod op de tweedehandsmarkt groeit.
Bij de restwaarden zijn duidelijke verschillen per aandrijflijn zichtbaar. Hybrides (HEV) zijn het meest courant, gevolgd door plug-in hybrides (PHEV), benzine en elektrisch. Voor diesel blijft het beeld wisselend door het beperkte aanbod. Bij EV’s ontstaat meer consensus over restwaarden. Jonge elektrische auto’s zijn goedkoper geworden, terwijl modellen van twee tot vijf jaar stabieler blijven in prijs.
Bekijk hieronder de hele update.
De advertenties voor elektrische occasions beginnen steeds serieuzer te worden. Minder advertenties met 'inclusief volle tank brandstof' en er wordt ingespeeld op het belang van garantie, State of Health, accucapaciteit, range, oplaadmogelijkheden en oplaadsnelheid. De doorstroom komt ook beter op gang en de prijs weerspiegelt beter de balans tussen vraag en aanbod, in plaats van “ik probeer het gewoon, misschien komt er wel iemand”, aldus Autotelex.
De Volkswagen ID.3 houdt zich hierbij goed staande: van de bijna 11.000 exemplaren die in 2020 nieuw werden verkocht, heeft inmiddels 65 procent een nieuwe eigenaar of is geëxporteerd.
Ook import en export lagen in de eerste acht maanden van dit jaar hoger dan in 2024, met respectievelijk +8 procent en +15 procent.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen