Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
Retailers zijn woedend. Voor 24 geadverteerde auto's betaalt een autobedrijf bijna drieduizend euro (zonder extra opties). In Nederland is dat ongeveer 500 euro.
Autoscout24 heeft in België zijn advertentietarieven met 20 procent verhoogd. Door de prijsverhoging zijn de advertentietarieven in België zo’n vijf tot zes keer hoger dan in Nederland. In België is Autoscout24 veruit het grootste portal.
HLN.be meldt dat retailers woedend zijn. Voor 24 geadverteerde auto's betaalt een autobedrijf bijna drieduizend euro (zonder extra opties). In Nederland is dat ongeveer 500 euro.
De Belgische dealervereniging Traxio onderzoekt of zij een eigen occasionportal kan starten. Ook heeft Traxio een procedure opgestart bij de Belgische Mededingingsautoriteit, omdat het vindt dat Autoscout24 een feitelijke monopoliepositie misbruikt.
Autoscout24 kocht vorige week Automotive MediaVentions, moederbedrijf van AutoTrack en Gaspedaal. In Nederland neemt daarmee het aantal grote spelers af van drie naar twee en de verwachting is dan ook dat in Nederland grote prijsverhogingen zullen worden doorgevoerd.
Lees hieronder de extra columns van Paul de Vries, Rolf Westgeest en Bart Kuijpers over de overname.



Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen