Het is geen kwestie van onwil, maar van onmogelijke timing. Zonder betrouwbare infrastructuur, grondstoffenvoorziening en economische haalbaarheid blijft het een luchtkasteel.
Het Kroatische Rimac wil volledig eigenaar worden van Bugatti Rimac, de joint-venture waar op dit moment ook Porsche eigenaar van is. Dat meldt eigenaar Mate Rimac aan Bloomberg.
Rimac meldt aan Bloomberg dat er gesprekken gaande zijn over een volledige overname van Bugatti Rimac door Rimac. Porsche nu nog een aandeel van 45 procent heeft in de joint-venture Bugatti Rimac. De andere 55 procent is sinds 2021 in handen van de Rimac Group, waarvan oprichter Mate Rimac de grootste aandeelhouder is.
De deal zou Bugatti waarderen op één miljard euro.
Onze redactie volgt de automotive branche op de voet. Met passie voor innovatie, mobiliteit en marktontwikkelingen brengen we dagelijks het laatste nieuws, scherpe analyses en achtergrondverhalen over auto’s, technologie en de toekomst van vervoer.
Klaassen (45) was bijna zeven jaar actief als zelfstandig adviseur en interimmanager bij automotive bedrijven, met name op het gebied van marketing en sales. “Ik heb de hele sector wel zo’n beetje gezien”, vertelt hij. “Ik heb gezien wat er goed ging, maar vooral ook wat er fout ging."
In Nederland zijn Hedin en Munsterhuis de dealers van Lotus, dat in Houten zijn eigen vestiging heeft. In Nederland werden dit jaar 55 auto's van het merk geregistreerd. In heel Europa een kleine duizend.
In de strategie van Ayvens om auto’s meerdere keren in te zetten, is een snelle doorlooptijd essentieel, vertelt Ferry Weijers, Procurement & Remarketing Director bij Ayvens.