Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
D66 en CDA kiezen voor de technisch meest complexe oplossing.
Als het aan CDA en D66 ligt wordt er een kilometerheffing ingevoerd waardoor automobilisten gaan betalen naar ‘gebruik, plaats en tijd’. Dat melden beide partijen in hun vandaag gepresenteerde akkoord. "We hervormen de autobelastingen, zodat niet voor bezit maar voor gebruik wordt betaald. Daarbij ontzien we regio’s waar weinig OV is en mensen langere afstanden moeten afleggen."
Ze kiezen daarbij voor de technisch meest complexe oplossing. In Rutte 4 werd nog gesproken over de invoering van een systeem dat niet differentieert naar plaats en tijd, waardoor de kilometerheffing via de belastingaangifte geregeld kon worden door simpelweg het aantal gereden kilometers in te geven.
In het akkoord staat verder dat de partijen investeren in de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen uit. "En we houden elektrisch rijden fiscaal aantrekkelijk." Verder willen ze het gebruik van deelauto’s, fiets en openbaar vervoer stimuleren.
Andere partijen zijn nu uitgenodigd om mee te denken over het akkoord van de twee. Uiteindelijk moet het leiden tot een regeerakkoord.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen