Uit nieuw onderzoek van adviesbureau Sweco blijkt volgens de alliantie dat de budgettekorten structureel zijn. Er zouden dringend meer publieke investeringen nodig zijn.
Iedere partij optimaliseert zijn eigen stukje van de keten, maar niemand voelt zich verantwoordelijk voor het totaal. De sector mist regie. Het resultaat? Publiek laden wordt duurder, ondoorzichtiger en vooral nóg minder betrouwbaar voor de enorme groep Nederlanders die geen eigen oprit heeft.
Importspecialist MrWheelson heeft zijn vestiging in Oost-Nederland verhuisd naar een grotere, energieneutrale locatie in Hengevelde.
De nieuwe locatie biedt meer ruimte voor opslag en verwerking van voertuigen, die volledig binnen kunnen worden gestald. Dat moet de logistiek verbeteren en voertuigen beter beschermen tegen weersinvloeden.
De hal is ruimer opgezet met efficiëntere laad- en loszones, wat zorgt voor kortere wachttijden bij transport. Ook is de werkomgeving voor medewerkers vernieuwd, met verbeterde verlichting en moderne technische voorzieningen. De locatie draait volledig op zelf opgewekte zonne-energie en maakt gebruik van energiezuinige installaties.
Volgens het bedrijf biedt de nieuwe vestiging "ruimte voor verdere groei en moet de stap bijdragen aan een duurzamere bedrijfsvoering".
Onze redactie volgt de automotive branche op de voet. Met passie voor innovatie, mobiliteit en marktontwikkelingen brengen we dagelijks het laatste nieuws, scherpe analyses en achtergrondverhalen over auto’s, technologie en de toekomst van vervoer.
Waar een elektrische occasion in oktober 2024 gemiddeld nog ruim 44.000 euro kostte, ligt dat bedrag nu op 39.986 euro. Volgens AutoTrack is dat vooral te danken aan het groeiende aanbod van betaalbare elektrische modellen.
Volgens oprichtster Mirjam van der Rijt is de grens van duizend leden een bevestiging dat samenwerking binnen de onafhankelijke autobranche breed wordt omarmd.