Hedin Mobility Group verkoopt vastgoed in België en Zwitserland
De transacties passen binnen de strategie van de groep om minder direct vastgoed in bezit te hebben en meer te opereren volgens een asset-light model.
De achterstand ten opzichte van 2024 lijkt iets te worden ingelopen, maar de verwachting blijft dat we onder 2024 uit gaan komen
In oktober was er meer activiteit op de occasionmarkt, meldt Autotelex. Dat is niet ongewoon in deze periode. Autotelex ziet bij diverse merken voorraadacties, vooral bij elektrische auto’s. Vaak is het verkoopargument dan 'de laatste kans om van een lagere bijtelling te profiteren'. Meer dan ooit is er bij Europese autofabrikanten financiële druk om 2025 af te sluiten met hogere volumes en een groei in omzet. Autotelex voorspelt nog meer verkoopacties.
De echte eindsprint is echter nog niet begonnen. De achterstand ten opzichte van 2024 lijkt iets te worden ingelopen, maar de verwachting blijft dat we onder 2024 uit gaan komen (verwachting 365-370.000 registraties personenauto’s (ex import).
Het Chinese MG speelt een opvallende rol in de registraties, want er zijn er alweer 1.342 met bouwjaar 2025 geëxporteerd.
Het marktaandeel van EV's, volledig elektrische auto's, blijft dit jaar gelijk op 35 procent. Opvallend is dat de groei van de Chinese merken niet veel groter is dan de groei van het totale aantal elektrische auto's. Dat betekent dat hun marktaandeel vrijwel gelijk blijft op circa 8 procent (hangt ook af van welke merken je als Chinees beschouwd).
Autotelex meldt in dat opzicht dat het Chinese MG een wat ’bijzondere’ rol in de registraties speelt, want er zijn er alweer 1.342 met bouwjaar 2025 geëxporteerd. Er werden er 2.991 geregistreerd.
Zowel met import als export van personenauto’s loopt 2025 voor op vorig jaar. Er is een groei van 8 procent bij de import en van 14 procent bij de export in de eerste 9 maanden van dit jaar.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen