Rechtbank spreekt faillissement uit over Corbo Organisatie, Advies & Expertise
In de komende periode zal het bedrijf klanten, leveranciers, partners en andere relaties waar mogelijk persoonlijk informeren over de gevolgen van het faillissement.
Wie nu niet investeert in technisch talent, zit straks met een onverkoopbaar bedrijf. En talent is er zat. Maar om dat binnen te halen en houden, moet er wel wat veranderen.
Jongeren die weken, soms maanden, zoeken naar een stageplek bij een autobedrijf. Die bedrijf na bedrijf horen: “Sorry, we hebben geen tijd en geen ruimte voor een stagiair.” Of die zich melden bij bedrijven die 'vergeten' zijn hun erkenning als leerbedrijf te regelen. Dat is tenenkrommend. Die bedrijven moeten zich één vraag stellen: is investeren in jongeren goedkoper of duurder dan het níét doen?
Wie het antwoord wil weten, hoeft alleen het nieuws te volgen. Veel autobedrijven blijken onverkoopbaar en stoppen dus maar. En waarom zijn ze onverkoopbaar? Juist: er is niet of onvoldoende geïnvesteerd in technisch talent.
Ik snap dat het wel wat vraagt van het autobedrijf. Met de uitstroom van de babyboomgeneratie en de instroom van jongeren veranderen de eisen aan de werkomgeving. De huidige BOL-leerling is geen kant-en-klaar eindproduct. Daar moet een bedrijf serieus mee aan de slag. En de BOL-leerling van 2026 is totaal anders dan die van 1986. Ze hebben een andere mentaliteit, andere verwachtingen, en willen op een andere manier van behandeld worden: ze eisen een plan. Ze gaan niet met een bezem in de hand toekijken hoe het werk wordt gedaan.
Registreer nu en krijg toegang tot het hele artikel. Is of wordt uw bedrijf abonnee, dan krijgt u na registratie automatisch toegang.
Registreer u hierBlijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen